en blick i det förflutna och en i framtiden

Miika har nu varit på Mallorca i tre dagar (plusfemtongraderochsol). VI har inte hunnit sakna honom ännu. Bara lite på kvällarna då det är mörkt och kallt och ingen tagit in ved...hahah! nää, jag skojar! Klart jag saknar honom lite i allafall =). Men han har det säkert bra där i solen =)

Idag ringde jag G som jag jobbade med förra året. Det kändes riktigt skönt och tryggt att tala med henne. Jag har verkligen haft tur med mina arbetskompisar. Hoppas turen håller i sig. Jaja, ska man vara petig har jag haft otur också. men det att jag bara minns de fina betyder väl nåt.

Idag var också min efterträdare på besök till jobbet. En snabb blick in i framtiden. Barnen älskade henne! Och nej, det gör mig inte svartsjuk! Jag blir GLAD!!!! Jag är så glad att lämna över mina barn till henne. Det känns så rätt. "mina" barn ska det väl stå ;). Gosh! Jag kommer sakna dem sååååå. De är så underbara ungar <3.

jag är dum som lämnar dem

Har vikarierat som lärare i tre dagar nu. jag är INGEN lärare!!! Tack gode gud för att jag inte blev lärare ;). jodå, det är roligt och det går jättebra men det är massa massa massa jobb som ingen ser! Jag är så tacksam! Jag har ett underbart liv  =). jag har en pytteliten lön men det är MIN lön som jag förtjänat själv *nöjdast*. jag insåg idag att detta är första året på länge som jag inte kommer att ha en enda arbetslöshetsdag *sucka nöjt*. Det är hääälit =). Även fast jag sett fram emot att vara arbetslös i sommar. Tur att man kan ändra sig!

Nu ska jag ta i tu med spisen! Den vill inte eldas *grrrr*

Chokokaka har jag bakat åt Linda till imorgon. Maria får ett äpple =9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback