darlings

Åååå neeej! Jag har blivit förkyld =p. Inte roligt, speciellt inte då jag ska på avslutningsmiddag med de från revyn imorgonkväll. Men kanske jag kan hoppa över förkylningen en dag och vara hängig på söndag istället *planera*.

Skönt med helg. Nästa vecka borde bli lite lugnare i jobbet för då är många barn lediga. Jag är också ledig två dagar! Skönt

Filip har fått konstigt torra händer. De är torra på ovansidan och lite upp på handleden. Konstigt! Jag smörjde först med HTH men då vrålade han som en gris. Det sved tydligen. Så jag provade med Bepanten sen. Det verkade funka bättre. Hoppas det inte är nåt farligt. Tänk om han är allergisk mot fisk. Då dör han ju...

Följande utspelade sig vid matbordet i torsdags då jag hade lagat hemlagad pizza

Jag: Ät nu Filip
Filip: Jag vill ha fisksoppa
Jag: men du får pizza idag (han åt fisksoppa både söndag och måndag)
Filip:nej, jag skulle äta om det var fisksoppa
Jag: Gå från bordet då. Tacka för maten
Filip: NEJ! Jag tackar inte då det inte var fisksoppa...

Han är knasig! Men fisksoppa är ju nyttigt i allafall =). Nu ska jag strax natta de små älsklingarna.

Kommentarer
Postat av: CaRRa

angåend torr händrä: hä måst va na mä vädri, ja har rikti torr ögonlåtzä å undi ögona å hä bara sviidär tå ja smör in mi...jävla vinter!

2009-02-21 @ 10:23:22
Postat av: Sussie

Såhär på vintern kan man få väldigt torra händer. Oliver hade på typ samma ställe torrt.. jag smorde med Bepanthene ett par adagar o så försvann det, min teori var att halaren hade skavt där...

2009-02-22 @ 13:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback