What a day

HJÄLP!

Dagens första nyhet. Min assistent är sjuk! Ingen panik....ingen panik...hur ska jag klara mig utan henne??? Jag är beroende. Vi jobbar så oerhört bra som team. Trots att vi bara jobbat 1 månad tillsammans så går allt på räls. Ingen behöver uppmana den andra att göra nåt och vi trivs tillsammans. BORTA!! Nåja, inte för alltid hoppas jag. Men ett tag i allafall.

Chefen! Inte på plats! Så vad gör man? Sucka och stönar och tycker lite synd om sig själv (ja, mest synd om henne som är sjuk förstås) rycker upp sig och åker till jobbet. PAAANG BOOM! "jag är sjuk och åker hem nu, du får vikariera" Tjo å hej! Lärarlön my way. ja tack! Men oförberedd skolvikarie, oh no! ÄH! Jag bara skojar. Det gick jättebra! Även om det kanske blev lite halvdant. Jag älskar ju trots allt att vara väl förberedd. Men det var ju "mina" barn så jag är rätt van.

På mitt eftis var det rätt lugnt och jag klarade dagen utan assistent. Thank God! För var får man tag i en sån? Jodå, Sanka fixar! På 2 minuter och inte ett endaste telefonsamtal fick jag en vikarie för resten av veckan. Jag tyckte inte det var så stor bedrift. Min chef (som fått veta läget tydligen) tyckte jag var väldigt "driftig". Driftig...det känns bra, det känns vuxet! Jag är nöjd med mig själv =). Men nu vill jag bara ha vanlig vardag! jag är sliten och när jag ser mig i spegeln ser jag ut som om jag blivit 20 år äldre. Fy fasingen! Men å andra sidan...om jag ser ut såhär då jag är 49 så är jag helt nöjd ;)

En jobbig dag? JA! Men samtidigt känns det som den är ett bevis på att jag KAN! Jag är inte den hjälplösa typ som inte klarar motgångar och bara ger upp. Jag kan själv. Jag kan utan att det blir kaos av det hela!

Jag är så trött så trött så trött och jag vet inget om MOSSA!

Sådär, nu har jag färdigt ömkat mig. Nu ska jag leta efter feelggod music. Min temasång "18 wheeler" ska snurra några varv nu så jag orkar mer! Ingen kållåda, lindströmsbiff eller leverlåda denna vecka i allafall. Alltid nåt att glädjas åt!


Kommentarer
Postat av: tanja

vilken tur att du int ha gift de me daniel tå:D

2008-09-29 @ 19:31:36
Postat av: heidi b

Oj vad du har vita och fina tänder :)

Det var allt..

2008-10-02 @ 20:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback