Sovdags igen

Så var den lördagen förbi!

Vi var in till stan idag hela familjen. Kände oss som värsta lantisarna. Barnen var så till sig över att få A. parkera i parkeringsgrotta B. Åka hiss...hahahah! Men det var riktigt mysigt och vi fick uträttat mer än jag trott var möjligt. Skönt =). Nu behöver vi inte åka till stan på ett tag *flin*

Har länge haft ett enormt sug efter äpplen. Inte såna man köper utan äpplen ur äppelträd (jo, de i affären växer ju i lådor vet ni väl!). Men jag känner mig för gammal för att palla av grannarna, även om Miika tipsade om vilka som kan ha äpplen. och inte kan jag ju skicka barnen heller "mamma ville ha äppel" hmmm...så vi försöker odla egna. Har ett gammalt pyttelitet träd som vi nu försökte flytta. kanske skulle det ge äpplen då. vi får se. Att bo i skogen har sina plus och minus. Det växer liksom inget här som man planterar. Men å andra sidan kan jag plocka lingon på bakgården. Ja...
Sen passade vi på att flytta på två buskar och gräva bort två gamla blombänkar. Det skulle finnas massor att göra här. men jag vill behålla det skogigt och naturligt. ja, dels på grund av min lathet. men också för att jag tycker det är fint med skog. Jag älskar vår skog =) <3.

Träffade Mamma och Pappa i prisma då vi kom med 2 alkopåsar hih! Imorgon ska vi till stugan på "tömma-skåpen-lunch" de ska flytta upp till radhuset nu. Så alla skåp ska tömmas. undrar just vad det blir för mat =). Gott säkert!

Har för övrigt bakat bröd idag igen. Gott gott! Var tvungen att äta köpebröd 3 dagar. Nej, tack! Jag håller mig till mitt eget bröd så länge jag känner för det.

Jag har sjuka axlar och svullna ögon av orsaker jag inte kan förstå. Men annars mår jag bara och har ätit alltför mycket godis i helgen. Fy på mig! Och så har jag dejt med diabetesläkaren på onsdag...voj voj....

Nu ska jag sova och hoppas att jag vaknar med osvullna ögon imorgon.

Tror jag ska äta ananas eller nåt annat vätskedrivande...

Hejdå

Kommentarer
Postat av: Tipstanten Sussie

Vi bor oxå mitt i skogen o jag känner igen det där att inget växer där. Men nu har jag läst på lite o vet vad som är fel. Det är ph-värdet i myllan!

Skogsjord är sur o de flesta växter vill ha kalkhaltig jord (inte blåbär o rododendron dock..o några till..) Så det är bara att kalka!

(Dock får man inte kalka o gödsla samtidigt.)

Vedaska kan man också använda för att få jorden mindre sur. Strö ut försiktigt o ganska tunt.

2008-09-28 @ 11:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback