Bye bye hälsa

Jag ska strax gå och lägga mig. Väntar bara på att mitt blodsocker ska stabilisera sig. Jag är så knäpp! Jag vet ju att mitt bs håller sig så jättefint bara jag låter bli godis, speciellt på kvällen. men nu har jag haft en superdålig period och ätit massor. BLÄ BLÄ BLÄ! Då får jag högt bs på natten och så är det högt på morgon. Sen äter jag frukost innan det hinner gå ner (det kan ju ta 2h) och så är bs högt i princip hela dan. Hej å hå å farväl till ben och ögon bara... SUUUCK!

Jag vet jag vet! och jag blir helt galen om folk kommer med goda råd och synpunkter om hur jag borde äta. "detdär är väl en efterrätt som passar dig, då den inte innehåller så mycket socker" "jodå, men egentligen är det fettet som är värre, så kan du vara snäll och flytta på dig" SO evil so evil... Men vadå "för dej som inte borde äta så mycket socker..." VEM borde äta mycket socker då??? Ingen jag känner i allafall.

Ska på min årliga kontroll nästa vecka. Ser fram emot lite peptalk med min underbara diabetessköterska. Hon är bara så bäst och så MÄNSKLIG! Men det är jobbigt ändå att gå dit och visa att värdena har stigit och vikten har inte rasat. Det lär inte bli några medaljer denna gång heller. Shame on me

Det om det!

Imorgon börjar jag min första vecka med längre dagar. Det ska bli najs. Jag ser fram emot lite mer utmaningar faktiskt. Dessutom är mitt konto rätt hungrigt nu så jag tror det blir bra med extra euros. Bara en månad till nästa lönedag nu. Imorgon är det också lönedag men de pengarna ryker till bilförsäkring, fastighetsskatt plus massa andra konstiga stuff.

Nästa helg blir det fest. Jag är säker på att det blir dunderkul =). Med alla de mänskorna kan det inte bli annat..

Är lite bitter över nyår dock! Fy fan också.... Det är länge sen Miika slutat ta på spelningar på nyår, men om man inte frågar före man tar på så kan ingen opponera sig sen heller. *arg*. Han är alltför snäll. Och jag lär sitta här ensam med barnen då, som så många gånger förr! GRRRRR! Så mycket pengar får de inte så det skulle vara värt det. men se, för de som ingen familj har så är det ingenting att spela på ett nyår! JAG skulle inte ha gått med på det...men vi är så olika ;)

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback