Operationer och kattskrällen med guld i magen

Söndag igen! Undrar hur ofta det är söndag egentligen ;). Inte mig emot dock! Söndag är oftast den dag då vi hinner umgås som familj och koppla av. Idag vaknade jag av mig själv kl. 8.45 och kände mig supermegapigg så jag steg upp. Sen hände typ inget mer haha! Jodå, vi hämtade barnen hos mommo och moffa där vi också blev bjuden på mat och sen åkte vi hem. Denhär helgen blev precis så slapp och skön som jag hade hoppats på. Det känns som om jag laddat upp riktigt inför en ny vecka. Det kan behövas eftersom det är imorgon faffa blir opererad! Min vana trogen hanterar jag det problemet genom att inte låtsas om. Vad vi vet så är prognoserna otroligt goda och vi kan bara hoppas att allt går bra så barnen får ha sin faffa i många år framöver också. Vi behöver honom =). Självklart är vi oroliga...

Sen kanske kattskrället får komma hem imorgon. De verkar ändra sig hela tiden dedär veterinärerna. Senast hade de hittat ett sår under hakan...hittat?! What? nåja, jag ska ringa imorgon så finns förhoppningsvis en fet katt i vårt badrum då barnen kommer från musiklekis imorgonkväll. Ett värdefullt kattskrälle skulle jag tippa på. Hehe!

Ikväll har jag tillverkat en makaronilåda så vi ska ha nåt att äta de kommande dagarna. Nu ska jag fortsätta med mitt nyaste intresse; Sticka! Igår stickade/virkade jag en poncho till mig själv. Jag kan inte låta bli att imponeras. Jag stickar så fingrarna glöder för jag vet ju att då jag tappar intresset sen så är det slut...slut....

Mina fingrar doftar så gott av mandarin, från då jag skalade en åt Filip, så jag måste nog ta mig en nu!

ha en bra vecka alla ni där ute som läser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback