Söka jobb

Hur stor lust har jag att skriva arbetsansökan och CV och sånt? *pruttljud* så stor lust! BLÄ!! Jag har ingen lust alls. Det känns som att varje gång jag ens tänker tanken så förvandlas fingrarna till stela pinnar i sirap och i hjärnan frodas sockervadden som tar död på alla hjärnceller. Nej nej nej! Jag har ingen lust! Release me!

HMPF!

"skriftlig ansökan med kopia av examensintyg samt CV inlämnas...." URK URK URK! Jag vill spy på alla intyg och CVn och ansökningar. Jag får dessutom aldrig jobb som jag söker. jag får alltid jobb via kontakter. Men jag är ju tvungen att söka.

Kanske skulle det bli en ovanligt bra ansökan om jag skrev den NU. Trött och suddig som jag är ;). kanske skulle jag försöka. För tror ni jag har nån gammal ansökan kvar på datorn oh nej! Datorn är ju ny vetni...

Nej, jag segar på här och låtsas som ingenting. kanske ansökningstiden går ut utan att jag märker nåt. Fast det är lite att fuska det.

Iallafall så har vi varit och hälsat på en bebis idag. Gullebebis =).

Man måste ju försöka få ett lyckligt slut på bloggen!

Imorgon är det tisdag

Kommentarer
Postat av: tanja

varför måste man skriva jobbansökan,kan dom inte ha typ färdiga blanketter med frågor i som är enkla att besvara :D
då kunde man söka jobb bara för skojs skull :)

2008-05-27 @ 19:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback