En vecka kvar

Nu är det en vecka kvar tills han kommer hem. En vecka känns rätt lång just nu. På en vecka kommer jag hinna
  • Jobba SJU dagar
  • Gå ett latinopass
  • Se ett avsnitt av House
  • besöka rådgivningen med Evelin
  • Läsa ut en eller två Clive Cussler böcker
  • Beställa nya böcker
  • Städa
  • Tvätta massa kläder
  • Handla mat
  • Tröstäta en hel massa om jag inte ser upp
  • Spela en hel del Betapet
  • Slåss med barnen här hemma
  • Laga mat...mycket mat
  • Blogga några bloggar
Usch! En vecka är en väldigt lång tid. *sucka lite*

Idag har Filip varit på musikterapi med Faster Milla. Det gick bra! Men hans stammande är verkligen jobbigt nu. Kanske beror det på att han saknar sin pappa. Han har lite svårt för att uttrycka det och frågade i morse var pappa är, då han inte låg i sängen. Sen konstaterade han att pappa bygger båtar. Efter en stund ville han ringa pappa och säga att han skulle komma hem. Evelin verkar ha fattat att pappa är borta ett tag nu och sen kommer han hem. Hon sa att hon minsann ska uppföra sig och vara snäll med mig så länge pappa är borta. Min söta snälla prinsessa =). Hoppas bara att det inte blir värre för Filip nu då jag ska jobba hela helgen. Nåja, han får ju vara med mommo och moffa. Bättre blir det väl inte ;).

Så länge Filip var på musikterapi passade jag och Evelin på att shoppa lite i stan. Mjölk, strumpor och sånt viktigt PLUS två hupparin åt mej. FYND! Måste jag påpeka. Priset var ursprungligen 39,90e för den ena och 70e för den andra. Men efter lite hockus pockus (först nån sorts rea å så lite Plussaerbjudande på det) så var vi nere i 55,92e för båda. Hurra hurra! Perfekt! Eftersom det var precis såna jag varit ute efter.

Efteråt åkte vi till banken och tömde barnens sparbössor. "jag vil ha mina pengar!!!!" hehehe....mina barn har inte förstått dethär med att spara på banken. Men den snälla banktanten gav dem varsin ny sparbössa och block+penna. Snällt! Sånt gillar vi! Sen hem och äta! Så hade jag tänkt sortera kläderna, eller ligga ute och läsa en stund. Men istället blev det en cykeltur till ankdammen. Det var riktigt skönt med motion. Men ankor fanns där inte. Så vi cyklade hem och lagade mat igen. SEN tog jag itu med kläderna. Hilfe! Vad mycket det var! Men nu är de vikta och instoppade i klädskåpen. Skönt! Hmm...fattar inte vart denhär dagen har tagit vägen. Mycket har vi ju inte gjort direkt. Nu har barnen redan sovit i tre timmar och jag ska borsta tänder och lägga mig. Känner mig lite ensam....mycket ensam...

Imorgon är det jobb då och söndag också och måndag osv...

Men jag har rena fönster i allafall. Utom det i hjälpköket som nån sprättat lera på och det i filips rum som nån lagt nya handavtryck på och det ena i vardagsrummet som jag inte kunde öppna för att databordet ligger mot det och jag kan inte flytta databordet...Men annars är dom rena i allafall!

Bilden: Barnen söker ankor vid ankdammen

ha en trevlig helg people! image50

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback