Första gången

Fy fan! Jag plockade just min första fästing. Av Dilba förstås...hon är den som drar dem till sig. Urk urk urk urk! Jag trodde aldrig jag skulle klara det. Men det gick såå bra så. HADE en fantastisk plockare förstås...som Miika eldade upp. Typiskt! Men nu ska vi köpa en ny. Jag vet ju att jag klarar själv att plocka nu. Förr har mamma alltid fått ta dem *rodna lite*.

Fy faaaan! De är så äckliga!!! Bör väl nämnas att Dilba inte haft en fästing på typ 5 år. VI har droppat antifästingdroppar på henne. men i år blev det inte av. Nästa år ska de på igen. Ingen frågan om saken *spyr*. Det kryper på mig. Blä blä blä! hoppas jag inte drömmer om fästingar inatt.

Självklart känner jag mig duktig som fick bort fläskfian muahhaha!

Här får ni en bild så ni också har nåt att rysa åt


Kommentarer
Postat av: Sussie

Jag tar bort dem med bara handen... :) Tycker inte att de är så farliga. Älgflugorna är värre isåfall. ryser :P

Musti har ett halsband som doftar örter som tar bort fästingarna... eller inte tar bort.. men han får inte lika många då iaf. :)

2008-08-14 @ 09:21:07
Postat av: CaRRa

hade såå ju stsöna snäll ut ;)

2008-08-14 @ 11:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback