Uti havet pyttefisken pyttan simmar

Uff! Vad jag är trött! I onsdags kände jag hur det började klia i halsen och nu har jag världens förkylning. Det värker i kroppen, ögonen, öronen och säkert andra ställen också om jag känner efter. Jag är ett litet ynkel just nu... Men lyckades ändå fixa ihop barnkalas, fadderkalas och släktkalas. Håhå! Men efter att gästerna åkt idag så ramlade jag nästan ihop. Som tur sken solen så jag satte mig i solstolen med en bra bok och kände mig ynklig. Barnen lekte snällt och Miika åkte på spelning. För att slippa undan så lätt som möjligt dumpade jag barnen i badkaret sen och nu sitter de väldoftande och ser på bolibompa. SNART ska de i säng. SKÖNT! Jag ser fram emot en slapp kväll med en bok och frosseri. Ikväll orkar jag inte hålla igen. Imorgon börjar mitt nyttiga liv igen. Det som jag mår bra av =). Men inte ikväll.

På måndag åker min man till Frankrike på arbetsresa. Nästan två veckor ska vi vara åtskilda. Hjälp! Vi har inte varit så länge från varandra sen -99 då han var i mili. Skrämmande! Kanske lite nyttigt också. Men mest skrämmande. Jag kommer sakna sakna sakna....

Mina ben är som spaghetti *gnälla*. Får nog avboka min latino imorgon. Fast jag ska känna efter ännu hur det känns imorgon. Kanske jag bara skulle må bra av lite dans...Det tror jag. men jag vet inte om jag orkar. Känner mig alldeles matt och sjuk och YNKLIG! Stackars meeeeej

Nu blir det strax dags för gonattsaga "ut i havet pyttefisken pyttan simmar, hon vill se sig om men bara några timmar. Havet är så lungt och vattnet är så stilla och plötsligt från ingenstans kommer fisken Cilla..." En helt underbar saga där fiskar äter upp varandra och till slut äter släkten Piraja upp en jättefisk och "dessa fiskar måste va från vettet, kvar finns bara skelettet" Minns inte riktigt hur det går men ungefär så =)

Kommentarer
Postat av: snurven

på tal om cillor har väl cilla fått sin bebis redan eller e jag helt ute och simmmar?? x)

2008-04-27 @ 15:20:53
Postat av: tanja

vilken kul saga :)

2008-04-27 @ 17:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback