Musikterapi

Vad duktig jag är =). Just nu håller jag på för över musik till Miikas syrras mans mp3spelare. Jag känner mig som ett geni. Fast det var faktiskt löjligt enkelt. men ändå! Igår räddade jag en vikaries telefon också. Det är bra för mitt tekniska ego att umågs med såna som är mer oteknisk än jag. Ja, det finns såna *le lite*.

Ikväll har vi haft det så mysigt här med grannflickan på besök. De satt alla tre i samma soffa och åt rostade mackor och drack mjölk. Jag kan inte säga vad det var just i den situationen som fick mig att känna mig som en riktig mamma.  Men gemytligt var det i allafall.

Filip har haft det jättejobbigt med stammandet idag. Han helt enkelt slutade prata. Det har inte hänt förr. idag har han pekat på saker istället för att säga vad han vill. Det gör mig riktigt olycklig och orolig. Så nu ska vi testa fasters musikterapi. Om inte annat så kommer han säkert att gilla att umgås med faster/fadder själv. Det gör mig så ledsen att se hur han kämpar. Min värsta skräck är ju att han börjar skämmas och slutar prata. Vi har funderat lite på hösten också och tror nästan dagmamma skulle vara bättre än dagis för honom eftersom stammandet förvärrats sen han flyttades från sin dagmamma till dagiset. Ska försöka få tag i vår dagvårdsledare och fundera på situationen. Helt klart är att han behöver mycket uppmärksamhet och folk som har tid att lyssna på honom.

Bara NIO dagar tills vår Evelin fyller sex år. Hjälp! Tiden går så fort...Hon är inget småbarn längre. hon är en stor flicka som kommer bli politiker. Vi ryker ihop ofta hon och jag. Hon ifrågasätter massor och nöjer sig inte med enkla svar. Jag är så stolt över henne, men samtidigt går hon mig på nerverna. Vi är nog för lika...bara att hon är tuffare än jag nånsin varit  =)

Nu ska jag fortsätta vara duktig med mp3spelaren och sen se på house! Fast om han hamnar i fängelse vet jag inte om jag vill se det...

Jag har också 5 tésorter kvar att smaka på ;)

Goda nyheter den senaste tiden: jag har 15 semesterdagar OCH jag får en stor skatteåterbäring *glad*


Kommentarer
Postat av: tanja

hoppas det ska ordna sig för filip!här verkar det nästan ha gått om nu,eller så är det jag som vant mig??

2008-04-16 @ 16:26:20
Postat av: snurven

Jag trodde Filip börjat slamma, "har haft problem med slammandet" x) hohoho

2008-04-17 @ 10:09:27
Postat av: Ida

Stackars Filip! Minns att Robin höll på såde å en tid. ha stamma allti tå han hadd myki ti säj o he va bråttom tå ha vila berätt så myki. men tids nog bleiv he betär tå man sa åt ha att ha måst ta e lugnt o all lyssnar no... men int e he ju na kul...

Jasså så ja finns int ens i länka din na helldär. hmpf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback