Men bara skjut mig istället!

en del skulle nog ta till flaskan! Jag är på god väg ojojojoj...

Jodå, det finns dagvårdsplats åt mina barn. Hos en reservdagmamma som var på psyket i våras. Jag vill inte vara elak eller nåt. Men det finns inte en chans att mina barn ska vara hos henne. HON MÅR INTE BRA! Jag träffar henne rätt ofta och hon går helt klart på antidepp eller nåt. Och det skulle vi då belata för, jojo! Nononononnoooo! Aldrig! Kul å lämna barnen där och åka till jobbet bara för att gå där och oroa sig för hur de har det. NEJ! När vi "skaffade" barn tog vi på oss ett ansvar, ett stort ansvar att se till att de alltid har det så bra som möjligt. Jag kan inte med gott samvete lämna dem hos nån som inte är garanterat frisk och orkar med barn. Då är jag en dålig mamma! Går inte! Hellre fortsätter jag leva på minimal peng och ser till så att barnen har det tryggt och bra.

Hur i sjutton kan de ens erbjuda mig det? Jag känner mig uppgiven. Där sitter de med jobbet "varsågod och ta det, men bara om dina barn får dagvårdsplats" Och det är på deras ansvar att de får det. Det hör under samma mänska. SKIT SKIT SKIT! Varför känns det som om det är mitt ansvar att hitta plats åt dem. Det är det ju inte. Jag ska kunna ringa och säga "jag börjar jobba om två veckor, få in mina barn nånstans".men så funkar det inte. Lessamt!

Och hon är verkligen tillmötesgående och vill fixa det så bra. Båda barnen till samma ställe och här nära oss. Men det går inte med vem som helst! Man kan inte bjuda ut en sån.

*tar en sup*

Bara att fortsätta vänta och hoppas på en lösning! Jag tänker inte börja tröstäta!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Oj jösses!! Amn tror ju int att de e sant att dom ens föreslår en sån dagvårdspalts.. E de helt noll koll på vem som får vara dagmammor!! JA inte sku jag heller lämna min sockertopp hos en sån, aldrig i livet!!
Hoppas det ordnar sej med en annan plats!

2006-09-26 @ 18:58:23
Postat av: Anki

Tyvärr ÄR det ju typ noll koll på dagmammor.. som vi märker här.. SUCK! Tycker du gör helt rätt iaf och VÄGRA gå med på sånt!! Jag blir SÅ ARG då jag läser det du skriver!! Hoppas det ordnar sej med nya plats!

Postat av: Angel

gaaahhh, tur att det ordnade sej sen..!

2006-10-05 @ 12:42:28
URL: http://angelpacino.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback