Man undrar ju

Vissa dagar undrar jag om jag bara finns till för att roa okända mänskor. Som idag t.ex.

Steg upp runt 9 och bestämde mig för att nu skulle jag banne mig ringa och ha en läkartid. Jag vill ha tillbaka min röst. SÅ 9.15 kom jag fram "kan jag få till tidsbeställningen?" "detta ÄR tidsbeställningen" Joo, vid det laget borde jag har slängt på luren och krupit tillbaka under täcket, för att bli där resten av dan. Men jag kunde ju göra bort mig lite till nu då jag var på gång. Först frågade hon då om jag kunde komma till 9.30. Konstig fråga tyckte jag eftersom klockan var 9.15  och jag inte hade en chans att hinna. Så vi kom överrens om 10.30. Jag åt frukost i lugn och ro och ställer mig ut i god tid eftersom jag vet att jag måste borsta snö av gullebilen. Nähä! Jag får inte öppnat några dörrar. Det slutar med att jag ålar mig in i baksätet och sparkar upp dörren till förarsidan. Smidigt smidigt!

10.25 slänger jag upp dörren till jouren, bara för att inse att det blivit vintertid och jag är en timme för tidig. vänder på klacken och går ut och ringer Miika. "faaan, de ha ju blivi vintertid" Han övertalar mig att anmäla mig och sitta ner och läsa några tidningar. Så jag går töntflinande in och anmäler mig till en mycket road sköterska. Tar en hög tidningar och sätter mig och läser. Plötsligt ropas jag in. Uj uj! Stressa stressa alla tidningar flyger sin väg och läkaren hinner ropa upp mitt namn ännu en gång före jag fått ihopsamlat tidningarna och går in till honom.

"jaha va hade du får problem?"

"Rösten" piper jag fram

"Vill du bli sjukskriven"

"NEEEEEEJ"

Vid det laget undrar nog farbror doktorn vad jag gör där. 90% av alla som kommer på jourtid vill antagligen sjukskriva sig. Så han väljer att tro att han missuppfattat mig och att jag har problem med BRÖSTEN.

"dra upp tröjan"

Jaja...jag gör det

"det ser.....lungorna låter bra" *fnissa lite*

Så kollar han bihålorna, Ingenting! Nu börjar JAG fundera vad jag gör där.

"det enda som hjälper är tystnad, ska jag sjukskriva dig?"

"NEJ, det hjälper inte jag har ju två barn hemma också!"

"vad jobbar du med?"

"Barn"

Nu ler han t.o.m. Väldigt vad roligt det måste vara att vara läkare då

"Hur länge sku jag måsta vara sjukskriven?"

"till onsdag åtminstone"

"näää, jag försöker vara tyst i allafall,jag kan inte sjukskriva mig"

Nu ler han ännu större ( va fan han har väl orsak också, han har ju fått se mina bröst för tusan)

Jag suckar lite och inser att jag kommer bli utslängd utan hjälp och det har jag betalat 36e för. Så jag tvingar honom att skriva ut hostmedicin "som jag inte får ta på morgonen om jag ska köra bil" men när 17 ska jag ta den då??? Hämtar knappast ut den ens.

"Silence is gold som det heter i en sång" Men så rolig man kan vara då. Jag har en känsla av att dendär doktorn VET att jag inte är en "silence is gold-typ".

vi skakar hand, jag lägger märke till att han har väldigt mjuka händer, borde jag fråga vad han använder för handkräm?? OCh jag åker hem, solen skiner och jag vill sjunga med i låtarna...men inte det nä!

När jag kommit en bit på väg inser jag att dörrarna jag ryckte i då jag skulle åka inte är helt stängda. Men orkar inte stanna och åtgärda problemet utan kör lugnt vidare och fixar det då jag kommer hem.

Så nu är jag ordinerad tysthet. Hur ska det gå till...Miika kommer älska det SATAN! Jag ska vara så tyst jag kan idag och åka i jobb i morgon. Jag kan jobba utan att prata så mycket jojo. Men det funkar inte att sjukskriva sig. barnen på jobbet ska inte behöva ha ännu en rutten vikarie (jag och Hanna är ju de enda ORUTTNA bara så ni vet ;)). Jag har ju  bara jobbat 2 veckor där och inte ens skrivit kontrakt. Jag vägrar ge upp nu. vad behöver man röst till? *intala sig själv*

Så, ring mig inte jag kan ändå inte svara. men mejla gärna eller MSNA eller SMSa...hihi!

Silence is gold MY ASS som föresten inte fins längre alla byxor hänger i röven och det ser inte klokt ut


Kommentarer
Postat av: snurven

hihihi:)

2006-10-29 @ 12:12:57
Postat av: Angel

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA XD Du borde bli författare!!

Postat av: Ea

*dör av skratt*
Nu kan bli den nya Marian Keyes! fast du behöver bara skriva om dej själv

2006-11-01 @ 11:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback