Morsdag och dumlemuffins

Idag firar vi morsdag i finland (höll på skriva morddag, vilket ju är nåt HEEELT annat). Vi började redan igår eftersom vi har så många att fira. Vilken lycka att ha 5 mammor att fira en sån dag. Det är bara Miikas fammo som saknas och hon är död sen massa år tillbaka. Nåja, vi firade alltså min mamma och min fammo igår, men lunch och kaffe+tårta! Sen slappade vi och tittade på femman några timmar. Vi råkade fastna på "Emmas värld" som kom i repris. Förr har jag kämpat mot att kalla Emma för en blåst bimbo, men efter reportaget från Finland så är jag lite osäker. De framställde oss verkligen inte i vackert ljus. Super, slåss och avskyr sol..jepp såna är vi! GAAAAAH!! Frustration. Tänk om folk tror att det är så, tänk om dom tror att vi är kalla, bleka och fördomsfulla. Jag blir så sur då nån åter en gång vräker fram den fula bilden. Det finns glada, varma och trevliga finländare också. jag tycke vi är rätt många *egenkär*. ÄH! Tänker inte låta mig störas mer av det!

På kvällen åkte vi och tittade på en villatomt som jag vill ha. Jag vill ha den jättemycket!!! SNÄÄÄLLLLAAAA PAAAPPPPPAAAA *fniss*. Men vi får se!

På kvällen kom Peter och Cilla och jag fick lyssna på lite bröllopsplaner. Gosh! vad kul det skulle vara att planera ett eget bröllop *myser*. Men jag får ju hjälpa dem nu. Det kommer bli så fint och Cilla kommer vara den vackraste brud jag nånsin sett å så ska ju Smulan vara brudnäbb. Hoppas hon inte ballar ur hihi!

Kvällen avslutades med att se slutet på "crossroads" den var så dålig som alla säger. Men Brittan är ju alldeles ljuvligt söt. Det måste jag erkänna!

Idag har vi varit cyklande till Miikas föräldrar. Där var också mommo Elli =). Hon får åka färdtjänst =). Riktigt trevligt hade vi trots några små utbrott av en liten kille med mycket kortklippt frisyr. Sen cyklade vi hem och jag svepte ihop en muffinssmet och tryckte dit ett dumle. Dom blev goda!!! Kan ni tänka er? Jag är alldeles i extas MINA MUFFINS BLEV GODA!!! MIn vana trogen följde jag inte receptet och ändå blev dom riktigt lyckade. Ska frysa ner dem och bjuda på dem nästa helg då jag och Flipps firar våra födelsedagar! Miika var inte lika extatiskt som jag "nåjooo, nog e dom säkert goda med kaffe" Va faaan?

Nu ska jag strax laga mat åt barnen. Miika lovade hämta mat från Vilttorpet åt oss. Morsdagen till ära! men det blir först sent!

jag har haft en mycket lyckad morsdag. Kan det bli annat då man börjar morgonen med ett kort där det står "till världens bästa mamma" som de alla tre hade hjälpts till att laga *tårögd* jag är så lycklig!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback