Lyckad helg

Igår hade jag inte datorfri dag. Det var riktigt skönt =). Vi började med att åka på en cykeltur hela familjen, sen skulle Smulan lära sig cykla utan stödhjul. Det gick ju måttligt bra och nu är cykeln utan stödhjul så vi kan inte cykla nånstans. tur att det regnar idag i allafall... När Miika for och öva passade jag på att knäppa på Barbapapa åt Smulan på Tv och lägga Filip och sova. Sen la jag mig och läste den mest spännande bok jag läst på länge, och somnade mitt i. Jag som hatar att sova på dan. men det var riiiktigt skönt! Boken heter "spelet" och var en riktig nagelbitare. Jag läste den klart i natt nångån hahaha! Sen åkte jag och barnen på lite söndasshopping (alltså inte i natt då jag läst klart boken, utan på kvällen). Kom hem med en pincett, två hopprep, mjölk, puder, läppglans, keps, för små shorts...men inte bananerna och äpplena som jag hade lovat Miika att köpa. för övrigt var mitt blodtryck antagligen skyhögt efter en shoppngrunda ensam med barnen. Jeeeseees vad de är pigga. Men vi kom oss hem i allafal och jag satte mig i kvällsssolen och läste lite mer.

Lördagen var också väldigt lyckad. Jag började med att träna maratonstep&pump. Det var så förbaskat givande och jag var full av energi då jag kom hem. Så jag bestämde mig för att klippa gräset, fortfarande med pulsklockan på. Insåg att det är grymt effektiv träning att klippa gräset, speciellt om man känner regnet i hasorna =). Men det gick bra. Sen tänkte jag inte få av mig min tränings BH. Filip tyckte det var mycket roande att titta på då jag låg på sänge och ålade mig ur en kladdig trång BH. HUH! Det gick i allafall.

På kvällen var vi på sexårskalas. Riktigt trevligt =). Massa barn och några små bebisar också. Det är så roligt då ANDRA får fler barn. Två är ju tråkigt men lagom. Tre är tufft och lite spännande hehe. Intressant

Så hann vi bara hem å så kom Anders och Lena. De var precis så gulliga och roliga som i somras och vi skrattade oss genom tre varv Cranium. De var nästan lika kassa som vi på kunskapsfrågorna. Tacka vet jag "vilken känd barnsång...." om man har Miika i sitt lag. Självklart blev det lite bröllopsdiskussioner också. Jag börjar nästan tro att det ska hända på riktigt. Scary!

Jag fick i allafall Lena och Anders att lova att de kommer på Jakobs dagar i år också. Vi ska försöka hinna med bussen i år *flina* Fast det var gemytligt förra året också. Sitta på en regnvåt parkbänk mitt i byn och vänta på taxi. Minnen minnen...jag älskar somriga minnen med goda vänner =D

Gästlistan börjar vara i ordning faktiskt. Det verkar som om vi kommer att klara av ett rätt litet bröllop i allafall. Bara våra vänner inte får fler barn nu elller skaffar flera partners *fniss*. Hade skrivit en gästlista redan för flera år sen, bara för att det var kul. Några fick vi stryka och några fick vi lägga till. Vi har sagt att endast såna som vi tror att vi sitter på fika med om 10 år får komma. Alltså inga lösa kontakter eller såna som vi egentligen inte gillar. Nåja, vi får allt se hur det blir i slutändan.

Nu ska jag ta hand om lite räkningar tror jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback