landsbygdsgissel

kärlek
Idag fyller Filip två år! Idag är det två år sen vår familj blev komplett!  Det går inte att beskriva på nåt annat sätt. Han fattades oss fast vi inte visste det. Nu finns det ingen familj utan honom och Evelin och Dilba och Miika och Jag!  Familj familj familj. Vackert ord! Nästan lika vackert som "MAMMA".

Imorgon kommer mamma och pappa och hämtar barnen tidigt. Jag har lovat att klippa gräset, men tyvärr ser det mörkt ut. Det gååår inte att klippa gräs i regn. Undrar just vad våra grannar skulle säga om den kommentaren, de ha ju bevittnat fröken Sanka hänga kläder på tork i regn, grilla på elgrillen i åska och tvätta bilen i hagel. De drar säkert en lättnadens suck då vi flyttar och normala mänskor blir deras grannar. jag föreslog idag att vi skulle bli de störande grannarna på Tallbacka, det lär inte ska finnas några såna där. Miikas mamma bleknade och var kvick med att försöka få mig på andra tankar. Däremot hade hon inget emot min idé om en rosa postlåda. Det har nämligen varit tal om att vi alla skulle ha likadana postlådor. Men jag förespråkar individualitet och mångfald! Visst är det roligare om ens postlåda speglar personligheten?! Jag tänker minsann inte falla för trycket och betala 20-30e för en ljus postlåda även om jag hatar vår röda mongolåda som inte går helt upp på vintern. men hellre det än en ljus blänkande låda, likadan som grannens bara namnskylten som skiljer. NEJ TACK!

Inte kunde man ju heller vänta sig att man skulle få ta ansvar för försäljningen av sitt eget hus heller nonnonooo. Klart nån har synpunkter på att vi inte sålde åt paret med den hjärtsjuka flickan som måååste bo brevid järnvägen. Ge oss pengar så ger vi er huset säger vi bara!

Live and let live

Sluta lägg er i vårt liv och våra affärer. Eller ta åtminstone reda på båda sidorna av historien. Vi tycker också synd om familjen. Vilka jävlar skulle väl vilja bo i Kaalikylä? *skämta* Nä, men det förstår väl vem som helst att det är jobbigt att bo 10m från ett vältrafikerat tågspår. Men det är INTE VÅRT FEL. Vi driver ingen fucking välgörenhet och kan inte vänta med att sälja huset tills dom fått sitt sålt. Speciellt inte eftersom de meddelat att de inte kommer betala det pris som krävs. Ska vi fan SKÄNKA bort huset då? Nä för vet ni vad? Då skulle vi snart få höra vilka idioter vi är som säljer huset till underpris. HAH! Mig lurar ni inte avundsjuka monster som inte kan se andras lycka. Jag vet var jag INTE kommer tanka min bil från och med nu.

*parentes* kul för vår köpare att det är hans chef som tycker att han inte borde ha fått köpa huset

Jag fick ett rosa paket på posten idag.Vilken lycka!

föresten så är jag perfekt. Min diabetessköterska sa att det inte finns nåt jag kan bättra på. As if i didn´t know that already. Hon tyckte att min vikt är okej och att jag inte behöver gå ner. Jag älskar henne...undrar om hon är upptagen??

Nu ska jag sluta prata om mig själv

Visste ni att himmelsfärdsdagen inte är en flaggdag? Det visste inte jag. Sjukt

Kommentarer
Postat av: Jånna

Grattis till Filip och grattis till dig som har en sån underbar familj! :-D

2006-05-24 @ 19:27:59
Postat av: Anemi

Du skriver så bra Sanka!! Älskar dina bloggar!! kram

2006-05-25 @ 08:00:17
Postat av: Stiniset

Vilken härlig blogg! :) Nu har du en trogen läsare här... :)

2006-05-25 @ 11:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback