Dom kallar det Ironi

Idag är det en konstig dag. Det brukar ju vara så att man har en bra dag eller en dålig dag. Men idag har jag både och. Känner mig supernöjd och är ovanligt snygg (kan jag ju påstå eftersom ingen av er kommer se mig ändå *flina*). Men så händer det små konstiga saker som man skulle kunna kalla för motgångar eller vad säger ni om följande:
1. Hittade två supersnygga klänningar på Seppälä, den ena för stor och den andra för liten
2. Glömde hem telefonen, vilket kändes skönt. Ett missat samtal av okänt nummer. Säääkert nån som skulle ringa och säga att jag vunnit en miljon
3. Hittade favoritlimmet vid Halpa Halli, glömde påsen vid Seppälä. Som tur fanns den kvar då jag kom för att hämta den 3 timmar senare
4. Hittade billig maskara, tog tester och försökte köpa det *rodnar*
5. Postade ett brev, fick INGET på posten *djup suck*
6. Höll på krocka 15 gånger typ, men gjorde det inte!
7. Hittade två Janet Evanovich böcker på bibban, hade lämnat kortet hemma *vingla med ögonen*
8. Hittade två "spoiled" tröjor billigt, men i fula färger

Om jag skulle sammanfatta dagen med ett ord skulle det bli IRONI! Men allt är okej ändå, tur att jag lider av humor i allafall så jag inte rasar ihop av några lustiga motgångar.

Borde fota mig och sätta in en bild idag. men jag är för lat.

Hur fnissig blir man inte då Smulan står och ropar "Fiiiiiiliiiiiiip! Vaaaaaar eeeee duuuuuuu??? Fiiiiiliiiiiiiiiiiip, kom hiiiiiiiiiiiiiiit förgrömmade unge!" *fnissa*. För övrigt klarade hon fyraårskontrollen galant. I rådgivningsboken står det "samarbetsvillig flicka" ou jee, dom skulle bara veta *vingla med ögonen*. Blev att fundera på en sak bara. Hon behövde inte klä av sig, Smulan alltså. Är det inte på rådgivningen de ska upptäcka blåmärken och sånt som vittnar om misshandel? Ser jag så snäll ut så hälsovårdaren inte ens kan tänka sig det eller *gloria på huvudet*. Det syns väl knappast på de föräldrar som slår sina barn heller... Nu gör ju inte JAG det, men om jag hade gjort det skulle de inte ha märkt det idag! Bara en fundering!

Ska nog surfa in på bokpool (eller va sjutton det heter) och leta upp några böcker, dit behöver man inget bibbakort...

Hoppas resten av dan blir mer normal!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback