Vårtecken

Idag har vi haft värsta familjedagen och varit på promenad på isen. Solen sken så underbart vackert och man blev alldeles, mindre underbart, svettig. Det var en hel massa folk på ise, men jag kände inte igen nån, säkert för att de hade så mycket kläder på sig... Miika tyckte jag var snuskig då jag sa det. men det var ju inte SÅ jag menade...

Jag har fått *räknar* FEM fräknar idag. Det är typ en mer än jag brukar få på hela sommaren *nöjd*.

Miika vill ha en fyrhjuling att köra med, det vill inte ja. Det blir nog som jag vill tror jag. Vad sjutton ska man betala massa pengar för en vuxenleksak för? Man kan ju köpa en liten råtthund för lika mycket pengar istället. Den är ju söt i allafall. Fyrhjuling=nononnoononoooo men om han köper en sån så köper jag en häst. Det har ju hela familjen glädje av. Väckning kl.7 varje morgon, mata, borsta, ut i hagen, motionera, mata, natta... ou jee! Som ett barn ungefär ; ).

I fredags var i barnfria. Körde runt och tittade på bilar. Men jag är kluven, som vanligt då det gäller min bil, den funkar och den är min vän. Inte kan jag väl sälja en vän heller. Skruttan lilla! Näää, jag behåller henne. Fast den dagen det dyker upp en rosa fordfarmare dååå ska jag överväga det igen! Och den dag jag hittar en rosa, lättskött hund, dåå ska jag köpa den!

Filips briotåg går dagarna i ända. Vi byter batteri i det minst en gång per vecka. Helst oftare håhåå! Blir ju dyra utgifter till slut. Udrar om det är såna saker man ska använda barnbidragen till?? Batterier till Briotåg? kanske det kanske!

Nu händer det inte mer i detta hus idag. Men det är ju kväll redan. Lite käk skulle kanske sitta bra i alla magar. Å så är det att försöka få barnen att förstå att sommartiden är här och att mans SKA lägga sig fast man känner sig pigg. Tror det är MAMMA som har mest problem med det *rodna*

Solen skiner fortfarande. men på nån annan nu =D

Kraaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback