Trendy me

Så var den helgen över! Förstår inte hur dagarna kan rusa iväg sådär. Jag hinner ju inte med. Idag är det ju bara en månad kvar tills jag och Smulan åker till Ellens, jag som inte ens har börjat packa ännu hehe!

I torsdags var alltså en kille (jopp, det var en man) och värderade huset. En timme före han skulle komma höll jag dock på göra värderingen till ett fall för försäkringsbolaget och begravningsentreprenören. "BOFF!" Lät det och hela huset var rökfyllt. Smarta jag slängde mig över spisen och fick långa, heta eldslågor över mig "FOFF!" så rök mitt pannludd. UÄÄÄÄH UÄÄÄÄH! Tvärdrag och fläktande! Det hjälpte. När värderaren kom var huset kallt men välluktande. Så han gick några varv med Miika. jag höll mig borta, kan inte vara bra att försöka sälja ett hus och själv lukta som en påskbrasa...

Men han gillade huset och stället =). Han gillade det så mycket så han värderade det HÖGRE än vi ens fantiserat om. Det är nämligen så att ALLA vill bo häråt nu. Vi bor typ i Pedersöres trendigaste by. Sagt av mig alltså *malla lite*. Här finns nästan aldrig några hus till salu och efterfrågan är stor. Sååå, vi borde få sålt rätt snabbt. Men men...det är en sak att tro och en annan sak att sen se hur verkligheten ter sig.

Den lilla husvisningen vi hade på lördag gick också bra. Men nästa gång är inte barnen hemma! Jösses vad de kom med "lustiga" kommentarer. Men i det stora hela är vi nöjda med hur det gick. Nu är det bara att vänta och se vad som händer.

Söndag- härlig dag på isen och vid villan! Ett litet störande moment i baksätet bara "mamma, jag vill inte vara här!" "mamma jag vill int sjunka genom isen" "mamma jag vill inte fastna i snön" osv osv. Kvällen var inte helt fel heller med tre brudar och lite gott (igeeeen).
Ikväll ska jag inte göra nånting. Ska bli skööönt!

Nej, jag korrekturläser aldrig mina bloggar

Hoppas mitt hår ser normalt ut snart igen *pyla lite*


Kommentarer
Postat av: Anonym

*ger hårförlängningar åt sanna*

2006-03-17 @ 15:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback