Tack Celine och Sarah för att ni städar mitt hus

I pulkbacken
Vaknade 7.15, efter 5 timmars sömn, av att jag skakade som ett asplöv. Lågt blodsocker! Jag försökte ignorera det ett tag, barnen sov ju och jag är inte den typen som frivilligt stiger upp före 9. men efter 10 minuters skakande insåg jag att jag är tvungen att välja mellan döden och tidig uppstigning. i och för sig känns de väl ganska lika men jag valde det senare. Mitt blodsocker låg på 2,7 så det var antagligen ett bra val.

Vräkte i mig en stadig frukost följt av en chokladig efterrätt. Sen hann jag pyssla lite före det var tjofaderittan i barnens rum. De är så söta (=parentes). Sen började jag städa upp. Det kommer en kille (varför förutsätter jag att det är en kille?  Jag har ju inte ens duschat) och värderar vårt hus. ÅnGEsT! Hur ska nån kunna värdera vårt hem?Hur ska nån kunna värdera all kärlek vi upplevt här, alla bråk, all lycka, allt nytt??? Tänk om allt det sitter i huset! Tänk om vi säljer vår lycka! Hur mycket betalar ni?

Städningen gick sådär. För varje sak jag fick på rätt ställe drog barnen fram varsin grej och satte den på FEL ställe. Men så började de hjälpa till istället. Smulan var duktig och städade bakom soffan och plockade alla sina böcker i bokhyllan. Filip var charmig hehe! Efter ett tag kom jag på varför det inte gick så bra att städa. Jag hade ju inte hjälpredan på. Snabba tag slänga Celine Dion (eller senil dion som pappa säger) I cdspelaren. fast sen blev det Sarah Brightman istället! Kan inte städa utan dem ;). Det är därför jag städar så sällan *ursäkt*

Det om idag!

Om igår. Hur var och med vem ska jag börja? Hela dagen i en mening: Tack och lov för humor, dålig humor
¥ Pulkaåkning (10 minuter sen frös stadilaiset röven av sig, snygga rövar i och för sig)
¥ Hot hot hot (weiii mera strippande, taaack)
¥ Kramhot (inte het då utan svenska HOT)
¥ Dressinglösa hamburgare (överdosera ketchup)
¥ Rosa rosor till mig av min sambo (Får man ha det så bra som jag??)
¥ Kunskapsstark granne på mitt lag i cranium (ännu en gång, får man ha så bra som jag?? Kommer sakna mina grannar...)
¥ Chipssug (vi ska bara vänta tills grannen åker och Tanja kommer)
¥ Humor humor humor
¥ Lite sömn

och så vidare! Jag vill behålla känslan från igår, kapsla in den i en stor, rosa, rövformad kapsel och plocka fram den en tråkig ensam dag. Jag vill kapsla in ER och ha er i mitt liv för alltid. Jag vill kapsla in mig och skicka mig till er då det känns sugigt!

*räknar mina barn* alla två på plats ; )

3 timmar tills nån kommer och värdera vårt liv, vårt hem,  vårt fucking jävla råtthål som inte kan värderas...

NEj det är inte ett råtthål! Det är funktionellt och mysigt och värt varenda cent och sekund vi satt på att renovera det...

Min sambo hade blekt tänderna igår *extreve makeover" nästa eller?! Det var fint hihi!

Nu ska jag städa mer. här ser inte klokt ut. men vi är ju inte kloka och ens hem ska ju reflekter hur man är som person. that means: gula, gamla, pastelliga, stökiga, förstoppade, sneda...

Hjälp mig nån! Vad hände i LOST igår? Jag höll på vinna ett parti Cranium så jag missade avsnittet.

"Don´t blame it on your selfe, blame it on the weatherman...eller dina knäppa vänner"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback