Ou jee my heroo!

Sorgligt nog så har vi bara tre svenska kanaler på vår TV. Bara 1,2 och 4 kan man se hos oss. Så när jag är hos mamma och pappa (som av en helt obegriplig anledning har sveriges 5 också) så frossar jag i femman. Jag bara zappar förbi de andra kanalerna i nån reklampaus. Det kommer helt jätteroliga program från femman (åtminstone känns det så för den lantiga ignoranta). Nåväl, eftersom mina föräldrar varit bortresta två veckor har jag missat vad som hänt i serierna. Sjunde himlen hade visst tagit uppehåll (eller slutat helt???) och istället kom Mac Gyver. *glädjeskutt*. Inte mindes jag att serien var så småtöntig. Jag minns bara hans "bingo" och alla hans knepiga uppfinningar. Men visst, fortfarande pirrar det lite extra i magen då jag ser hans hockeyfrilla och fulbruna läderjacka (sååå åttital liksom). En riktig hjälte är han i allafall som vägrar använda pistoler *stolt*. Mera Mac Gyver åt folket!!

Sen kan man väl inte annat än skratta åt "Tyra Banks show". Visst hon är snygg och tar upp rätt intressanta ämnen ibland. Men vem tror egentligen på att hon är FET?? Inte jag inte!

Oj, Gäster...me gotta gou!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jaha, nu har det gått två dagar sen jag började med bloggen. Känns lite obloggigt att fortsätta med den nu! Men jag gör det ändå!

Just nu har jag en ensam stund för mig själv. Miika och Evelin skrinnar och Filip sover ute. Min heliga stund. Jag ska slänga i mig en finrexin och sen kanske jag tar i tu med brevhögen eller spelar lite betapet. Båda låter lockande ; ).

Filip har lärt sig säga "nä", mycket praktiskt ord...men betydelsen blir inte riktigt rätt då han smajlar så alla tänder syns samtidigt som hans säger det. MÅ hans underbara personlighet hålla hela livet. Gosigare kille finns inte!!

Miika frågade om vi ska åka ner till Åbo och titta på Swanbåtar i sommar. Jag hakar på utan att fundera. Skulle vara enormt underbart härligt att få kommma bort lite i allt renoverande i sommar. men vi får se om pengarna räcker till och om vi har tid. Plus att barnvakterna måste vara lediga då. Men man kan ju på drömma och planera i allafall! *drömma och planera*

Hu! Det är skrämmande tyst här....

Hejrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback