inte öronvärk i allafall

Trött trött trött! Jag känner av gårdagen jooo...Det hjälpte tydligen inte att sova en stund på dan igår. Fast jag lade mig redan elva igårkväll så känner jag mig helt bedövad idag. *gäsp*

Filip har ingen feber idag, men han har ont! Så vi var till läkaren på förmiddagen och kunde konstatera att det inte är nåt fel på honom. Ingen öroninflammation i allafall! blev positivt överraskad av läkaren. En ung kille (WOW) som tog sig tid att fråga och titta. jag är van med att gå in med barnen hålla fast dem så de kan kolla öronen och sen bli utskickad. men han frågade FÖRE han kollade öronen. Jag blev alldeles paff och fick knappt fram ett ord. Sen sa han att vi skulle be sjukskötaren ta svaljprov. Filip sa lyckligt "HEJDOOOO" då vi gick ut. men sen blev det jobbigt. Filip ville INTE öppna munnen för den söta sköterskan. Hon var så söt och såg ut som hälsan själv med fräknar och de vackraste ögon jag sett på länge. Ett tag önskade jag att jag var kille hahahah! Vi trugade, mutade, hotade och till slut tvingade Filip. han satt och sparkade på den söta sköterskan och var väldigt ilsken. "NÄNNÄNNNÄNNÄÄNÄNÄNÄÄÄÄ" hohoho! Lite komiskt! Men vi fick svaljprovet till slut. Även om jag inte tror att det kommer visa nåt ska jag ringa på onsdag och kolla med dem.  FIlip kastade leksakerna han fick, för att han var duktig, på golvet. Han skulle minsann inte mutas han inte! Också sköterskan fick ett ilsket "HEJDO" före vi for!

Så nu tror vi då att Filip håller på få sina fyra sista tänder. Att det är de som gör ont. Miika har varit och handlat mera värkmedicin åt Filip. Hoppas tänderna kommer upp snart så Filip åter blir vår glada kille.  Inte roligt då han är sådär!!

Fick lite gröt i honom till lunch och efter det blev det bättre. Sen låg vi på soffan och åt russin och salta nötter och såg på "så som i himmelen"
45767-14
Den filmen är så söt och sorglig på samma gång. Får ståpäls då Helen Sjöholm sjunger =).

Sen kom Smulan hem, hon hade fått vara med fammo och faffa. Och nu kom miika från jobb. Så nu är det lugnt en stund då. Hoppas Flipp sover länge så han orkar vara ute ikväll! Jag vill inte sitta inne hela dan. Men så gå ut NU då!! Nää, ork int!

Å int orkar jag laga nån mat ikväll. BLÄÄÄ!

ÄH! Nu ska jag spela betapet eller nåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback