in the heat of summer sunshine

Nu är helgen förbi. Jag har laddat upp med massa krafter för att överleva några tråkiga vardagar. Kanhända börjar jag t.o.m röja upp på vinden. Fast den tanken gror ännu och vi ska se om en blomma slår ut. Jag känner inte riktigt för att vara på "bastuvinden" i denna värme. Jag vill bara ligga ute och höra barnen sjunga och busa samtidigt som jag läser något halvslappt som inte kräver så mycket tankeverksamhet. Läste ut två böcker i helgen. Den ena "autografjägaren" var jobbig. Den var skriven på ett väldigt tungt sätt, elller så var översättningen kass. Jag hängde inte riktigt med. Men nu är den slut och den gav mig inget!! "mina ex" däremot var verkligen en bok i min smak. Lättsam och med en trevlig story. NEJ, vi kommer inte bjuda några ex på bröllopet. Damn it!! Jo, två av Miikas faktiskt....äh! NÅja, de räknas knappast. Miika var väl 15 då han var i hop med dem. Juuust jo, ännu ett! Som är gift med hans bästis nu. Nåja, det lär knappast bli så dramatiskt. mest roligt!

Mamma är alldeles till sig för att vi ska gifta oss. HOn har redan börjat fundera på klädsel osv. Vi har inte kommit längre än att vi ungefär vet datum och att gästlistan är så gott som klar. Det är platsen som är det knepiga just nu. men det ska nog ordna sig. Knepigt är det för att vi vil ha vigsel och fest på samma ställe...Några tips?!?! Måste rymma 120 pers ca. Vi borde ta ett varv med bilen och spana in olika möjligheter. Sen blir det att boka präst och sånt. Känner mig nästan nervös över allt som är framför oss.

Pappa lovade att han INTE håller tal! Han försökte pracka den uppgiften på min bror. Men den dagen min bror ställer sig upp och håller ett tal ska jag skänka mina kaffetoppar till KONTTI! Han är inte så talför.Men det gör inget, hans syster har ju detso mer att säga.

Jag har ju förstås planer på att gå ner i vikt nudå. Men vi får 17 se hur det går. Egentligen är jag rätt snygg såhär hahah!

Det är alltså mycket som ska göras inför ett bröllop. Det räcker ju inte med att vi har en flytt med massa renoverande framför oss. Låt oss säga som så; om vi fortfarande är ihop nästa sommar så blir det defenitivt bröllop *ler*

Midsommar i helgen! Den firas antagligen på villan med mor och far och kanske deras bekanta. Vi får se!

Hade som sagt en härlig helg. Har laddat upp med massa Mats och lena godisar och kommer leva länge på det. Herregud vilken trio vi är. Kul också att Lenas Anders är så härligt humoristisk och inte tog illa upp fast jag hotade med att adoptera honom p.g.a hans bil. önskar verkligen de kunde flytta hitåt så vi kunde träffas oftare (jag och anders ford då alltså....) Nåja, jag får ju träffa lena om tre veckor då vi har klassträff. jag längtar!!

Nu ska jag inte sitta inne längre! Det är ju sommar ute

The Corrs rular!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback