Böcker

keyes
Det är härligt med sommar =). Jag passar på att läsa allt vad jag orkar då jag är vid villan. Just nu slukar jag ungefär en bok om dagen. Mitt bokförråd minskar snabbt. Tur att Bookplus.fi finns.
Senast lästa böcker:
Å andra sidan-Marian Keyes (rolig, lättsam i härlig Keyesstil)
Hemma hos MartinaH-Martina Haag (funny funny funny, läste ut den på några timmar)
Viskningar och lögner-Joy Fielding (hade inga förväntningar, slutade med att jag sträckläste den en natt, spännande)
Eldfångaren-Nicholas Evans-Hade trott den skulle vara bättre, den blev nästan smörig)
En geishas memoarer-Arthur Golden (bra bok!)
Fyra i leken-Jane Moore (helt okej, men kändes lite krystad. Vet inte om det beror på översättningen eller om författaren vill härma Keyes, men helt bra bok ändå)

Orkar inte komma på fler böcker nu! Men jag njuuuuuter!! Igår började jag på en bok av Lisa Scottoline. Men jag glömde den förstås vid villan. Nåja, skulle antagligen inte ha tid att fortsätta med den nu ändå. idag kommer lena och nästa vecka ska vi börja tapetsera i Tallbacka. Äntligen går det lite framåt! Å bara för att Miikas pappa lägger sig i och säger att "dendär bården måste ni åtminstone ta bort" så tänker jag INTE göra det *fnys*. En annan favorit "hmm...alltså ska ni göra det ensam eller får ni nån hjälp?" Miikas pappa är väldigt gullig och trevlig men han tror fortfarande inte att två kvinnor klarar av att tapetsera utan hjälp av en kar. Välkommen till år 2006!!

Nu har Miika semester. Han har tagit barnen med och promenerat till lekparken! Det såg så sött ut då de gick iväg. Jag tror jag ska klä på mig (AV mig??) och gå dit jag också! Vad är trevligare än en förmiddag med familjen. På måndag börjar allvaret då vi ska  in till banken och ta mera lån. Tänk om de säger "nej nej, ni får inte mera lån, DU jobbar ju inte" usch då! Men det går säkert bra. Sen när vi har lyft lånen får jag ge mig ut på en shoppingtur...kanske inte ;)

Dagens plan:
Lekparken
lunch
mamma å pappa hämtar barnen
Lena kommer
Lena, jag å Miika åker och badar och slappar
Duscha, fixa, sminka
Köra till stan
Sitta på med Eva till Fäboda
Äta gott med f.d. klasskompisar
Dricka vin
Eventuellt fortsätta dricka alkoholhaltiga drycker på nån krog i stan
Hmm...sen är det inte frågan om DAGENS plan längre utan om morgondagens. Hehehe!

Undrar om jag håller på tappa allt mitt hår. Det faller av massor då jag tvättar det...usch då! Men det ordnar sig!

jaja, nu ska jag ta på mig andra kläder och göra min familj sällskap!



Kommentarer
Postat av: anki

hihi..jag har också läst alla dem böckerna! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback