MammaLEDIG...HELL NO!!

Idag har jag allvarligt funderat på att glömma barnen nånstans och leva ett lugnt och skönt liv med katten. Det började bra med en liten sovmorgon och utelek. Men sen sket det sig. Evelin sa att hon skulle kamma håret och så kom hon och visade hur fin hon var. Jajaja, som den upptagna mamma jag är tittade jag hastigt och sa "ååå va fiiint". Sen hörde jag hur Filip hällde ut min resekassa (en glasburk med massa småpengar). Jag rusade alltså till sovrummet och fick plocka massa fem, tio och tjugocentare. Mitt i allt plockande ser jag en stor hårtoffs! Samtidigt som min hjärna inser att Evelin för fjärde gången klippt sig själv hör jag att Filip mixtrar med micron. Rusar med hårtofsen i handen via köket och sätter på barnlåset på micron, vidare till vardagsrummet där en nyklippt Smula sitter och tittar på TV. Efter några hårda ord och lite time out ska hon ta fram saxen hon använt (kan ju vara bra att gömma den). Medan vi letar efter saxen hör jag att Filip gör nåt konstigt igen. Rusar till köket och hittar honom med munnen full av gamla pistagenötter! gaaaah! Spotta spotta!

Nåja, sen hittade vi saxen och Filip hann bara hälla ut ett halvt saltkar under tiden vi letade. Nu sitter de två juvelerna och äter mat. Snart ska jag skeppa över dem till fammo och faffa. Ska bli skönt med en stadstur och lite fika med Carra.

Ledig? Jag? Hell nooo

Kommentarer
Postat av: Matsen

Hi... du verkar kunna vara överallt du samtidigt... ;) men så är det väl då man har ungar... måste nog komma å hälsa på snart...

kjaam

2006-01-25 @ 12:59:54
Postat av: Ea

jag tar barnen!!!! jag å dani lovar att vara snälla och kärleksfulla mot dom

2006-01-25 @ 13:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback