Dethär var nytt även för mig

Här sitter jag med en tvättkorg bredvid mig och ett löfte till barnen att vi ska gå ut. Men plötsligt fick jag för mig (före jag ens fick frukost i mig) att jag skulle börja skriva blogg. Ärligt talat så känns det inte så  värst lockande att gå ut idag. Det ärinte så värst kallt, men dödligt halt! Jag vet ju att det slutar med att den ena ungen vrålar och vill in för att han ramlar hela tiden, medan den andra säger "jag har inte färdigt lekt ännu" då vi ska gå in och laga mat. Men jag måste ju ge barnen en chans att få dagsljus och frisk luft, trots att hela jag skriker efter att bara få sitta och slappa vid datorn. Men mitt databeroende får inte gå ut över de dagliga, viktiga åtagandena.

I lördags läste Cilla mina tankar och ringde och frågade om de fick komma hit på spelkväll. Det var helt otroligt passande. Självklart fick de komma. Miika surade lite, han hade nämligen hyrt två filmer. Vilka vi ju inte hann se då! Men det spelar ingen roll. Även han mjuknade då vi vann två gånger över våra gäster *S*. De får komma flera gånger så de lär sig. Ska snart bjuda våra grannar på spelkväll också. Snart måste vi hitta våra övermän (och kvinnor). Hittills har ingen slagit oss i Cranium *lite mallig*. Det är lite roligt med tanke på att MIika inte spelat sällskapsspel förut. Han har verkligen talang för det. Fast det är antagligen vi båda som är ett vinnande koncept!

Nu ser jag att en bekant går här utanför. Hur hinner folk vara på benen REDAN? Här sitter jag i pyjamas utan att ha ätit frukost och barnen springer runt i sina nattdräkter... Inte ha vi sovit såå länge idag!

Nåja, NU ska jag ta tag i tvättkorgen, som inte sprungit ner i källaren själv. Sen blir det frukost och frisk luft.

MIn första blogg...tänka sig

S-K

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Förstår inte varför folk är uppe så tidigt. Hade jag fått bestämma hade alla sovit minst till tio.

Hade ungefär samma känsla häromdagen.. Nu ska jag skriva en blogg, och nu sitter man här.

Ha en trevlig dag, och du har börjat din bloggkarriär bra!

2006-01-16 @ 09:00:11
Postat av: Mia

Häärligt med Sanka-blogg! :)

2006-01-16 @ 15:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback