Att bo granne.

Nu verkar den värsta kylan ha dragit förbi. Idag är det bara nån minusgrader och det känns som om man skulle kunna gå i sommarkläder, jämfört med hur det har varit de senaste dagarna! Vi har frusit ganska mycket fast vi varit inne, vårt hus är nog fint och bra, men ganska glest tydligen! hoppas de som köper det sen inte gillar att svettas. Pratade med grannen idag, hon sa att hon önskat att vi hade sålt vårt hus tidigare så de skulle ha kunnat köpa det. För vårt hus är säkert varmare än deras *ler* NOOT! Det sa jag också. som en tröst åt henne! Hon tyckte det var tråkigt att vi skulle flytta, eftersom vi är unga föräldrar och trevliga (det sista hittade jag på själv, men man säger väl inte åt nån att det är tråkigt att de ska flytta om man inte tycker de är trevliga). Vissa dagar tycker jag också att det är synd då vi ska flytta. Trivs så jättebra här med våra grannar. Bara trevliga mänskor allihopa och de lägger sig inte i och måste störa och hålla på! Kommer nog att sakna lugnet och den trevliga grannsamvaron här. Det är ju heller aldrig fel att bo granne med sin diabetessköterska, specielt inte då hon är trevlig och mänsklig!

Får väl tro nudå att grannarna på nya stället är lika trevliga och hänsynsfulla. Man kan ju inte klaga då alla grannar här fått påhälsningar av vår katt utan att bli det minsta sura. Jag skulle kanske bli lite grinig om jag kom hem och hade en främmande katt på min säng. men inte dom inte =). Trevliga mänskor!

trots allt börjar jag se fram emot flytten nu. Det närmar sig hela tiden. Känns lite jobbigt att inte ha nåt fast datum då vi får börja riva tapeter och fixa på nya stället. Men jag antar att vi måste hålla oss tillbaka och låta Miikas föräldrar flytta ut i sin egen takt. De har ju ändå byggt huset och bott där i 20 år! Det blir säkert bra bara jag kan hålla mina ivriga händer borta ett tag till!

Övrigt:
- Helgen var härlig
- Vi är fortfarande obesegrade i Cranium
- Chilinötter rockar fett i min mun =)
- Min bil är en päärrrla
- Mina ögonfransar är färgade nu ;)
- Idag känner jag inte för att sälja barnen. De är så söta!

So long, farewell, aufwiedersehen, adieu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback