Smådeppig...men det blir nog bra!

Det är svårt att få ett bra början på en blogg då man har en frågvis dotter brevid sig "varför har barbin sönder ben?" "vad hette tanten du ringde åt?" "varför ringde du åt henne?" och så långkörarna "varför är det vinter?"  "varför är det kallt?" "varför är det inte sommar?" osv i all oändlighet. Det känns som om jag blivit utan svar. Undrar om jag borde tillämpa det jag lärde mig i BI. "Man får inte svara barnen, de ska själva komma fram till svaren" Ou jeee! Lycka till!!

Idag ska jag köra mamma och pappa till flyget. sen är de borta i TVÅ veckor! Jag känner mig smådeppig över det. Självklart unnar jag dem att resa bort, de har ju alltid rest med oss då vi var barn och nu har de all rätt att ta semestrar på egen hand. Men då de är bort märker jag hur mycket jag behöver dem (obs! nu har de ju inte åkt ännu).  Nåja, det blir väl nyttigt för vår lilla familj att umgås en hel helg, vilket ju inte kommer ske. Miika ska och spela tre helger nu! Skäms lite för att säga att det blir lite skönt. han har ju varit ledig nu i nästan två månader...NÅja, MINUS dagen före julafton då *muttra*. Pengarna han får är ju inte helt fel heller. Och det kan vara skönt att få en lördagskväll för sig själv, bara slappa och mysa =). Jag har vant mig vid ensamheten och trivs med den. Bara det inte blir för mycket!

Ringde just om dagvårdsplats åt barnen. Men det är inte lätt...jag ska KANSKE jobba om två veckor och då blir det KANSKE tre veckor. Jag har inget emot att åka och jobba, men det är tungt då man inte vet var barnen ska vara. Jag kommer inte att klara av att jobba om jag inte vet att de har det bra. Men det ordnar sig. På nåt sätt ordnar det sig alltid på ett eller annat sätt ;).

Åh! Förra helgen var så härlig! Vi hade en lekdag i fredags hos en kompis och hennes barn! Tänkte aldrig komma oss därifrån. Barnen trivdes så bra och jag också. Smulan hittade en kompis som var 6 år äldre  hahaha! Typiskt henne. Filip var livrädd för sköldpaddan, antar att det var en orsak till att Smulan ville ha en hon också, snäll unge!

På lördagskvällen var vi till våra grannar på spelkväll, även det mycket lyckat! Det höll på bli lite vått, men mycket skratt och roliga ord. Balabalik och kutuchup *flina*

Nu ska jag äta frukost och gå ut i det kalla vädret.

Hopppas på vår snaaart!

lite senare...

Nu känns det bra! Träffade min "lillebror" från dramakursen på Prisma. Det visade sig att hon ska jobba på samma dagis som jag. Tala om glädjande nyhet! Nu känns det lockande att jobba några veckor.

Shoppade sista gången på Inck idag. Dom stänger nu. *lessen*. Köpte fyra FCUK tröjor =). Men inte bara åt mig. Hihihiii

NU ska jag städa upp lite innan jag ska föra mamma och pappa till flyget! Två veckor är inte så länge trots allt ;-).

"so here we stand, at our secret place,
the sound of the crowd is so far away..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback