Ordning i röran

Bara 8 dagar tills mamma och pappa kommer hem nu. Gissa om vi längtar =). Filip har ju t.o.m lärt sig säga "moffa". Förut har han bara kallat honom för "kissen" hahaha! Hoppas dom har det bra där i solen.♥♥♥

Miika var och spelade i helgen. Han kom hem runt 5 på söndag morgon och så väckte vi honom 12. Det är kärlek det hehe!! Så bakade och städade jag...ja, ni läste rätt. JAG bakade och städade. Det blev inte helt misslyckat. Men vi får se hur ätbar dajmkladdkakan är =9. Blir intressant att smaka den ikväll!

satt uppe alldeles för länge igår. Insåg att jag bara sett början av "Independence day" typ 3 gånger. Tyckte det var dags att se hela filmen. Den slutade 1 i natt *gäspa*. Inte kan jag heller påstå att den var värd att vaka för heller. men helt OK! Såg annars "far and away" i lördags, den var riktigt lustig och småromantisk. Ingen höjdare, men jag kunde se den utan att läsa en bok samtidigt ;-).

Denna dag har inte börjat bra. Blev väckt före 8 av två morgonpigga barn. Vi hade bara varit vakna en halvtimme då Evelin nästan lyckades spola ner en halv toapappersrulle. OVÄNNER. jag gillar inte att sticka ner handen i byttan och gräva fram halvt uppblött papper =P, speciellt inte då jag just hällt innehållet ur Evelins potta dit, Dubbel =P. Speciellt dålig tajmind var det med tanke på att Miika tillbringat en stor del av helgen med att försöka få avloppet att fungera, en halv toapappersrulle gör inte saken bättre direkt. men det verkar inte ha stockats!

Nåja, vi surade ett tag före vi kom över det och nu ahr det varit riktigt bra, jag har städat lite till och nu ska jag snart lägga Filip och sova där ute. Så får vi lite lugn och ro!

Inget ljud från "jobbet" ännu och inte heller om dagvårdsplatserna. Vi får se vad denhär röran blir till!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback