Väder

Väder

Det regnar idag! Barnen är alldeles hänförda "mamma vaför regnar det?" "Titta egna....tittaaa!" Jag är inte sååå lycklig åt vätan. Vad sjutton ska man göra? Vi brukar ju gå ut och leka efter frukost. Men idag går det inte riktigt. jajajajaj "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" Men hej å hå! Det är lite svårt att vara ute i regnet då man inte hittar sina regnkläder i flyttröran. Så, vi får snällt hålla oss inne. Fast Smulan påstår att det har slutat nu och att hon minsann tänker gå ut och leka. Vassegoo!

Igår for jag och barnen till en villa. Dit var det båtväg och Smulan satte sig på tvären ett tag. Men sist och slutligen gick det hur bra som helst och vi hade en jättelyckad eftermiddag. Skönt att vi fick uppleva en härlig sommardag före regnet. Det känns som om vi inte kommer få så mycket mera sol i sommar nu, tyvärr! Jag skulle lätt kunna ha sommar halva året. Det är så härligt med sol och värme och lata dagar. men men inget varar för evigt.

Gaaah! Filip stod just och rev tapeter i hjälpköket. Skit också! Måste fråga Miikas pappa om de hade mera av den tapeten så vi får lappa lite. Tur att det inte var av de nya tapeterna han rev i allafall.

Börjar känna att jag skulle ha lust att städa lite. Egentligen har det ju inte blivit riktigt städat sen vi flyttat. Bara lite här och lite där. Så det skulle kännas bra att ta ett varv med dammsugare och mopp. Men vi får se om orken räcker till eller om jag fastnar här. Det har ju hänt förr!

NÄ, nu ska jag röra på mig i allafall. Har fler skräppåsar som ska ut före sopbilen kommer. Unddrar om jag ska gå dit med en välkomstvimpel eller nåt då de kommer. Vår roskis är väldigt överfull...

Hejdåå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback