Lilla hjärtat

Nu har Ellen och Jalle åkt! Som vanligt då jag måste skiljas från såna som betyder mycket för mig så åker jag in i en minidepression. Nu känns det bättre. Det var värst igårkväll då vi hade tillbringat de sista timmarna, minuterna och sekunderna tillsammans före sömnen och deras avfärd skiljde oss åt. Det känns så jobbigt. En del av mig åker. Min bästa vän bor för långt borta. Men å andra sidan blir den tid vi tillbringar tillsammans väldigt värdefull och vi har alltid roligt.

Ellen lovade att vara min brudtärna *lycklig*. Skönt att ha en sån som hon att falla tillbaka på. Nu kan inget gå fel känns det som! Vilken trygghet =). Plus att hon nog blev väldigt glad för att jag bad henne eller bad och bad "du ska ju vara min brudtärna". Det var egentligen inget att fundera på. HOn kommer vara perfekt och snygg dessutom. hähä! Kanske jag rymmer med brudtärnan i allafall. Sen kan ju Jalle och Miika klämma på varandra bäst de vill *flina*

Igår fick vi åka på akuttid till veterinären med Bacco också. Han hade skadat sin klo och blev rätt dålig mot eftermiddagen.Men det ordnade sig på bästa sätt! Jag är väldigt nöjda med de tyska (?) veterinärerna här. Billig blev det också! Och det hade nog inte varit nån bra idé att vänta tills de kom tillbaka till sverige med Bacco han var så pass dålig!

På 4 dagar har vi hunnit shoppa, träna, åka till veterinär, simma och bara slappa en hel massa. Jalle har dessutom tömt vårt gamla garage och rensat ut stuprännorna. Den stackaren kommer knappast tillbaka igen hahaha! Men kanske all korv och choklad gjorde att det var värt det. Jo, så var det nog! OCh cranium! hihihih! Det  var kul denhär gången också!!

Imorse fick vår förra granne en kille! Det kom en stoor lillebror alltså. Så härligt! Men samtidigt kan jag inte låta bli att dra paralleller mellan en annan liten bebis som ligger i respirator i väntan på operation. Ett litet hjärta som inte riktigt orkar med. Mina tankar återvänder till den lilla flicka som har nåt stort framför sig. Här kan vi bara sitta och vänta och hoppas och önska. Det gör vi!!

Nu ska jag lägga mig strax. Måste bara få iväg en blogg före! Har inte gjort nåt normalt på flera dagar nu känns det som. Vardagen suger, men samtidigt är den det skönaste och tryggaste som finns!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback