God morgon

Barnfritt! Igår hämtade mamma å pappa barnen. Filip ska vara där till söndag *sakna lite*. Smulan hämtar vi idag. Vi ska nämligen till kokkola och öva på att vara brudnäbb =). Å i morron är det då bröllop på riktigt. Ska bli roligt med en ledig dag. Men om vädret fortsätter såhär lär det nog bli lite jobbigt. Nåja, huvudsaken att de blir gifta och att alla är glada och nöjda =). HIHI!

Vi har just stigit upp och ätit frukost. Gött gött! Lite skönt med sovmorgon nog. men plötsligt har ju halva dagen gått utan att jag fått gjort nånting. Gaaah! Jag som lovat sy upp gardinerna idag. Det lär ju ta ett tag att hitta symaskinen också. Håhh! Denna flyttröra. Men nu är det mesta i ordning och köket ser verkligen fint ut med nya maskiner. Brunt är inte fint på kylskåp och spis och fläkt och inte just nån annan stans heller.

Smulan lekte med sina kompisar precis hela dan igår. Hon kom bara hem och äta emellanåt och så fortsatte de. trevligt trevligt. Hon frågade t.o.m och flickorna får komma med till mommo och moffa. Heheheh!

NU ska jag då sätta igång med gardinerna. *fasa lite*

höpp å slöpp
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Gaaaaah! Karar!!!! Alltså då en kvinna kommer hem från en fest (eller dagen efter eller åtminstone inom en månad efter) kollar hon klädernas skick och slänger i tvätt det som inte kan användas i den form det råkar vara då. Men inte män. oh no! Miika ska vara bestman i morgon. IDAG började han kolla kläderna och bad min stryka en skjorta. jojo, helt okej...men den är för fan smutsig!!!! Å då jag hittar den finare skjortan så är den också smutsig.
"har du inte lagt dem i tvätt??????????"
"näääe...int vet ja!"

*suck å stön å vingla med ögonen till antarktis* Giv mig styrka!

Nåja, en kvinna skulle kvickt hoppa i bilen och köpa en ny skjorta (jaja, en skjorta är ju inte så dyrt ändå) men inte min kille inte. Han kan ju hitta fler halvrena skjortor i garderoben. *ta sig för pannan* Ja jag tänker inte ta ansvar för hur han ser ut i morgon. jag har fullt upp med att få mig själv och Smulan att se okejiga ut *stor suck*.

Jag ger upp *fortsätter sy gardiner*

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej!
Nu har jag hittat dig!(hoppas det inte låter som en replik ur en rysare..) Sitter på bibban och har läst en hel del av dina bloggar. Intressant. Otroligt. Här läser jag om ditt liv..
Jag hoppas du får en fin fredag!
Många kramar!!

2006-08-11 @ 11:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback