bästisar

Jag sitter här och myser och är så otroligt nöjd. Smulan har på ett ögonblick blivit bästis med de två flickorna i grannhuset. Just nu sitter hon väl där inne hos dem och leker med dockor. Det är PRECIS som jag hade önskat. Hoppas bara att det håller i sig så att de kan fortsätta vara kompisar i framtiden också.

Jag själv har lyckats få lite kontakt med flickornas mamma. fick se deras hus idag. Det är JÄÄÄTTESTOOORT och hett *puh* och precis sådär lagom rörigt så jag kunde känna mig som hemma direkt. Härligt! Hoppas bara hon inte tyckte att vi trängde oss på eller nåt. Filip var så ilsk och krävde att få prova deras gungor. Så där stod vi då och gungade. Det är alltid lite svårt i början med nya bekanta att veta hur mycket frihet man får ta sig före de tycker man är påträngande. Och jag tycker verkligen det skulle vara roligt om vi kunde komma bra överrens eftersom vi bor nära varandra och har jämngamla barn. Det är ju liksom drömmen när man har barn =). Men vi ska se hur det blir.

jag är alldeles besatt av Janet Evanovich böcker. Kan inte få nog av dem. Jag börjar på nästa då jag slutar på den ena. Det är ett beroende helt klart!

Nu kom flickorna hit och leka *ler fånigt* det är så härligt. Vänskap är så enkelt mellan fyraåringar. De tränger ihop sig i en soffa och har det jättebra =). man får väl låta grannens ungar titta på TV?? Joooo! Ska bli kul dethär då smulan har egna kompisar =). hihii. Kul att se då vår blyga tjej är alldeles framåt och tar befälet. Hahaha! Hoppas hon inte bestämmer ihjäl dem ;)

Nu har vi fått pengarna för vårt gamla hus och betalat detta. Känns skönt! Nu börjar det verkligen bli VÅRT!

Nu ska jag surfa in på adlibris å kolla på böcker. miika kommer slänga ut mig om han får veta att jag köper mer böcker...*host host*

Kommentarer
Postat av: madi

Jee, hoppas nii blir riktigt bra vänner med grannarna och att de kan spela cranium med er :)

2006-08-10 @ 09:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback