Resan söderut

45767-6Flygaja, Strängnäs är ju söderut från oss i allafal. Och det märktes verkligen! Där var det ju vår. Ingen snö och massa tussilago. Vi kunde t.o.m. sitta ute och sola.

Smulan tyckte nog flyget var lite läskigt. Hon satt och höll i sig krampaktigt hela vägen och fick inte i sig en droppe av jucen eller en tugga av mackan som vi fick på flyget. Tur att hon hade Hobbe att hålla i handen så det kändes lite tryggare.

När vi landat hittade vi vår väska (den rosa dyra) direkt och fick sitta och vänta på Ellen och Jalle en stund. Å så bar det av i deras Mondeo (ou jeee). När vi hade 20km kvar spydde smulan. Damn it! Tänkte jag, ungen har inte varit sjuk på över ett år och NUU kommer det. Men det var antagligen spänningen för hon var hur frisk som helst resten av resan.

I Strängnäs shoppade vi lite på torsdag. Bl.a en hel hög med té. Rabarbergräddte fyller mitt teskåp nu. Gott gott! Köpte också rött te med smak av jordgubb och vanilj i lösvikt i en helt underbar ostaffär i Strängnäs. Härligt härligt! På fredagen hade vi tänkt åka till Kolmården, men vädret var så kasst så vi bestämde oss för att åka och bada istället. Men sen började jag fundera när jag ska ha tid att träffa Ea-stumpan då! Så jag ringde henne snällt runt 9 tiden och väckte henne (tja, nån måste ju göra det). Ea var genast med på noterna och började ragga en bil så hon skulle kunna komma med och bada. Weeeiii!

Vi hade träff i Katrineholm (så nuu vet jag var det är). Så åkte vi till Örebro. Badstället där var verkligen spännande. Så spännande så vi kom därifrån med 15 nya blåmärken och ett rivsår. PLUS en dotter som aldrig kommer åka rutchkana med Ea igen. Borde ju vara varningstexter på dem!! Inte Eorna utan vattenrutchkanorna! Sen åkte jag och Ea ett varv utan barn (utan RIKTIGA barn) och blev trakasserade av några fjortiskillar. Vi försökte släppa förbi dem, men då fastnade mitt ben mellan en av killarnas ben *rodna*. Inte så kul! Men vi överlevde i allafall.

Sen mat och så hem igen....mycke åka bil!

På lördagen var det strålande solsken och vi åkte till Kolmården. Det var helt underbart! Smulan njöt verkligen och ville stanna hos "lammungarna" jättelänge. Jag tyckte nog bäst om elefanterna, fast vi stank elefantskit hela dan sen ; ).

På söndagen skulle vi åka på shopping til Eskilstuna. Smulan satte på bromsen,. hon ville stanna hemma med Jalle och hunden. Men vi släpade med henne ändå och det var hur trevligt som helst. Shoppade inte såå mycket. Men det var kul ändå!

Fick visa ID då jag skulle handla snus åt brodern. Antagligen trodde hon att jag langade hahaha!

Hemresan gick bra! När flyget höll på lyfta kved smulan "mamma jag vill itne flyga" jo, hej bara! Men sen gick det bra, hon åt t.o.m lite macka och drack lite juice! Min rosa väska vägde 23kg på vägen hem hehe! Det var nog lika bra att jag lämnade några böcker och ett spel hos Ellen. Dom får ta det då de kommer i  sommar sen!

Det var en härlig resa och jag vill snart åka igen. Det gick faktiskt bra att ha med en Smula också. Hon har uppfört sig som en väluppfostrad unge hela resan. Men nästa gång får moffa skicka med lite mer kronor.

Nu ska jag duscha och kolla om jag mår bättre idag. Igår låg jag på soffan hela dan och funderade på om jag skulle spy eller inte. Hoppas det är bättre idag!!



Kommentarer
Postat av: Ea

varningstext på Eo:r kan nog också vara bra tror jag.

2006-04-19 @ 12:26:52
Postat av: Mats

Tycker jag känner igen Hobbe på bilden... :)

2006-05-07 @ 07:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback