Nu kommer den

Plötsligt önskar jag att jag hade sett "ice age" i allafall. Där kunde man kanske ha fått några tips om hur man överlever en istid. Det är ju helt otroligt vad det väller ner snö här. Jag trodde att det skulle sluta igår. men Inatt igen har det kommit och det verkar aldrig ta slut. Vad är det som händer?? Miika har skottat snö en gång redan och kommer att få göra det ännu en gång före han åker ikväll...hjälp!

Lite småroligt hade vi ändå ute idag. Jag och Smulan grävde en tunnel (vinterns första) och så kröp vi alla genom den (jag rymdes alltså behöver jag inte gå ner i vikt). Sen hoppade vi i snödrivor och gjorde stolar åt oss och satt där och tittade på en snöTV som visade Nalle Puh. Vi var blöta som femåringar då vi kom in. Så, nu har vi fått vår vinter. NU kan snön sluta komma ner. Ge lite snö åt dom stackarna i Afrika istället. VI VILL INTE HA MERA!!!!

Kul med husvisning i morgon "jo, sen har vi stor bakgård också, varsågod och gå genom två meter snö dit". Nåja, det får Miika fixa, jag och kidsen åker till mamma och pappa på semester. Hoppas på sol och vårvindar som friskt leka i morron. Ou jeee!

Bara så ni vet! Jag svarar inte i telefon idag....jag vägrar bli utsatt för aprilskämt...

Om jag sagt ja istället för nej idag:
*ja, självklart får du stiga upp halv 5
*ja, visst kan jag klä på dig fast du kan göra det själv
*Jo men naturligtvis ska du kasta flingorna på golvet och hälla ut mjölken över dig
*Ja stryp din lillebror
*Ja, spring ut på vääägen vilken bra ideeee
*Ja, visst får du lämna all mat på tallriken och äta glass istälet
*jojo vi ska gå in nu då vi varit ute i fem minuter
*ja ja ja du skaaa radera min blogg då den är nästan klar
*ja, du får gå ut i bara pyjamas
*ja jag ska bara göra som ni vill idag, ingen egen vilja
*Ja slå storasyster i huvudet med en hammare

Och så vidare...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback